Sommige aandelen zijn gestegen toen de markten wankelden, en sommige van deze bedrijfsmodellen worden nog sterker in het nieuwe normaal.

Het is helemaal cool als je wat geld bespaart voor de volgende grote marktcorrectie. Aandelen zijn tegenwoordig volatiel en er lijken voldoende mogelijkheden te zijn om aandelen in te kopen die u leuk vindt op weg naar boven of naar beneden. Maar wat als u niet hoefde te wachten tot de volgende recessie? Wat als u zich concentreerde op aandelen die een talent hebben getoond om niet alleen te overleven, maar in sommige gevallen te gedijen door de woedende Wall Street-ramp?

Netflix (NASDAQ: NFLX), Zoom Video (NASDAQ: ZM) en DocuSign (NASDAQ: DOCU) zijn drie aandelen met bedrijfsmodellen die zijn gemaakt om de marktdalingen, COVID-19-pieken en recessieperioden te overleven. Laten we eens kijken waarom u misschien niet hoeft te wachten op een regenachtige dag om uw $ 3.000 te besteden aan het winnen van investeringen.

Netflix

Het heeft voordelen om meer dan 190 miljoen betalende klanten wereldwijd te hebben – zoals Netflix verwacht eind juni te hebben gescoord – maar het echte verhaal hier is hoe Netflix tijdens de donkerste uren de markt heeft verslagen. U was in 2008 misschien geen aandeleninvesteerder, maar het was een vreselijk jaar voor aandelen. De subprime-kredietcrisis sloeg zelfs de veiligste aandelen van de markt dicht, waardoor de S&P 500 voor het jaar 38% lager werd.

Netflix verzette zich tegen de malaise en kwam in 2008 met 12% winst. Het is logisch. Zelfs in een economische funk trokken mensen zich terug in het comfort van entertainment thuis. Netflix vertrouwde destijds bijna volledig op dvd-verhuur per post. Het streamingplatform werd in 2007 gelanceerd met minimale tractie gedurende de eerste paar jaar.

De goede tijden hielden daar duidelijk niet op voor Netflix. De voorraad is sinds eind 2008 beter dan een 100-bagger. Deze week kraakte de voorraad voor het eerst $ 500, een bewijs van de groeiende en boeiende catalogus met inhoud waarvan is bewezen dat deze immuun is voor pandemieën, recessies en zelfs een reeks prijsstijgingen door de jaren heen.

Zoom video

De grote ster van 2020 is geen verrassing. Zoom Video is dit jaar bijna verviervoudigd en het publiek is nog sneller gegroeid. Zoom’s videoconferentieplatform is de industriestandaard geworden voor virtuele klaslokalen en telewerkers, en de deelname aan piekvergaderingen is dit jaar meer dan 30 keer zo groot geworden.

Zoom ging van een onbekend merk naar het poster-kind van de pandemie dit jaar, en beleggers genieten van de uitbarsting van 296% van het aandeel. Waarom is het het juiste moment om de populairste aandelen van dit jaar in te kopen? Welnu, als de markt op korte termijn knikt, zal dit waarschijnlijk een nieuwe piek zijn in COVID-19-gevallen.

We beginnen al te zien dat sommige schoolsystemen aarzelen om alleen terug te keren naar lesprogramma’s in de klas. Veel toonaangevende bedrijven hebben hun werknemers al verteld dat ze tot minimaal volgend jaar thuis kunnen werken.

Zoom gaat niet weg. Het heeft zich in ons leven verweven. Het aandeel lijkt misschien overgewaardeerd door alle mogelijke statistieken, maar heeft dit jaar zijn status van “vlucht naar veiligheid” -aandeel versterkt.

DocuSign

We gaan weg van natte handtekeningen, en dat is prima door e-handtekening leider DocuSign. We waren al aan het overschakelen op elektronische handtekeningen vóór COVID-19, maar de normen voor sociale distantiëring hebben de revolutie versneld. De voorraad DocuSign is in 2020 meer dan verdubbeld en zal blijven groeien.

De omzet steeg in het eerste kwartaal van dit jaar met 39%, een lichte versnelling ten opzichte van het tempo dat werd vastgesteld in 2018. Een stijging van de facturering met 59% tijdens het kwartaal suggereert dat we nog maar net begonnen zijn met onze warme omhelzing van e-handtekeningen.

De volgende keer dat de markt omslaat, zullen er veel nerveuze investeerders zijn, maar de activiteiten van DocuSign zullen stabiel blijven. Er zullen nog steeds contracten en documenten zijn die op afstand moeten worden ondertekend, en DocuSign heeft zijn status als documentbeheerreus van de toekomst verdiend.

Netflix, Zoom en DocuSign waren enkele van de beste groeiaandelen van dit jaar, maar ze zijn nog niet klaar. Hun bedrijfsmodellen zijn gebouwd om de volgende Wall Street-crisis te weerstaan, en investeerders moeten dit nieuwe type all-weather bedrijven blijven kopen.