De kans is groot dat als u niet al een langetermijninvesteerder was toen het jaar begon, de volatiliteit op de aandelenmarkt van de afgelopen vier maanden u een waardevolle les heeft geleerd over langetermijndenken.

Hoewel paniek en onzekerheid in verband met de coronavirusziekte 2019 (COVID-19) de brede S&P 500 tot een piekverlies van 34% in minder dan vijf weken leidden, herwon de markt de meeste van deze verliezen in de loop van de komende drie maanden . Beleggers zonder langetermijndenken hebben mogelijk een aanzienlijk deel van deze opleving gemist.

Historisch gezien blijken alle beurscorrecties van ten minste 10% koopmogelijkheden te zijn voor langetermijnbeleggers. Met Wall Street nog steeds op scherp wat betreft COVID-19, is er nog steeds genoeg gelegenheid om uw kapitaal aan het werk te zetten en schijnbaar niet te stoppen bedrijven op te halen.

Het beste van alles is dat je het zakboek van Warren Buffett of Bill Gates niet nodig hebt om rijk te worden op Wall Street. Als je bijvoorbeeld $ 3.000 aan contant geld hebt dat niet nodig is voor rekeningen of noodsituaties, heb je meer dan genoeg kapitaal om de meest onstuitbare aandelen van de markt te kopen.

Shopify

Wanneer beleggers denken aan echt niet te stoppen bedrijven, is de kans groot dat e-commerceplatform en serviceprovider Shopify (NYSE: SHOP) in je opkomen. Ondanks dat het een fundamenteel duur bedrijf is met 44 keer Wall Street’s consensus 2020-verkoopraming, is de adresseerbare markt van Shopify enorm, en daarom zijn investeerders bereid geweest om zo’n premie voor het bedrijf te betalen.

Shopify heeft voornamelijk bekendheid gegeven aan ondernemers en eigenaren van kleine bedrijven, die eind maart 2020 een adresseerbare markt vertegenwoordigen ter waarde van $ 78 miljard. Shopify kan geld verdienen met terugkerende abonnementen op zijn e-commerceplatform en ook inbrengen inkomsten via verschillende oplossingen voor verkopers, zoals verzending, afhandeling en digitale betalingen.

De schoonheid van het Shopify-bedrijfsmodel is drievoudig. Ten eerste is het gebouwd op uitzonderlijke marges en zeer duidelijke voorspelbaarheid van de cashflow. In het eerste kwartaal waren de abonnementsinkomsten goed voor 40% van de totale omzet. Hoewel oplossingen voor verkopers sneller groeien dan abonnementsinkomsten, bieden deze subs een gegarandeerde cashflow voor het bedrijf.

Ten tweede heeft Shopify een serieuze partnerkracht. De explosieve groei van het bedrijf van de onderneming begint zich te vertalen in grote samenwerkingsmogelijkheden, waarvan er een de afgelopen week tot bloei kwam. Walmart kondigde aan dat het zou samenwerken met Shopify om verkopers in staat te stellen hun producten te vermelden op Walmart’s externe marktplaats. Naarmate de handelsbasis van Shopify groeit, zouden deze samenwerkingsmogelijkheden nog meer gemeengoed moeten worden.

Ten derde zal Shopify hiervan profiteren als de consumptie in de detailhandel online stijgt. Nu e-commerce groeit naar een groter percentage van de totale consumptie, hebben retailers weinig andere keuze dan hun bedrijven online uit te breiden.

Amazon

Geloof geen seconde dat alleen al omdat Amazon (NASDAQ: AMZN) een bedrijf van $ 1,3 biljoen is, het op de een of andere manier bijna in de wei wordt gezet. Amazon is een e-commerce- en cloud-moloch die naar mijn mening op weg is naar $ 5.000 per aandeel tegen 2023.

Een beetje in overeenstemming met het e-commerce-thema, Amazon is de online retail-kingpin. Op basis van verschillende schattingen controleert Amazon in de buurt van 40% van alle Amerikaanse e-commerce, wat een benijdenswaardige positie is in een consumptiegedreven economie.

Maar aan de retailkant van de vergelijking is het geheime wapen van Amazon het Prime-lidmaatschap. Amazon heeft de 150 miljoen Prime-lidmaatschappen wereldwijd gemakkelijk overtroffen en heeft de vergoedingen van deze lidmaatschappen kunnen gebruiken om de kleine detailhandelsmarges aan te vullen en ervoor te zorgen dat het de fysieke retailers op prijs onderbiedt, terwijl de consumenten binnen de steeds groter wordende Amazon worden gehouden. ecosysteem van producten, inhoud en diensten.

Op langere termijn verdient Amazon Web Services (AWS) de meeste aandacht. AWS is een infrastructuur-als-een-service-spel in de cloudruimte waarmee kleine en middelgrote bedrijven de basis van hun cloud kunnen bouwen. Nogmaals, gezien de COVID-19-crisis, is de noodzaak om online toegang te krijgen tot gevoelige informatie alleen maar belangrijker geworden, waardoor meer brandstof wordt toegevoegd aan het vuur van de cloud-infrastructuur waar nog steeds veel vraag naar is.

Aangezien cloudmarges vele malen hoger zijn dan wat Amazon haalt uit de detailhandel of advertentie-gebaseerde verkoop, zal het een explosie in de operationele cashflow zien naarmate AWS groeit naar een groter percentage van de totale verkoop. Wall Street is op zoek naar een verdrievoudiging van de operationele cashflow in 2023 tot meer dan $ 200 per aandeel, wat waarschijnlijk zou betekenen dat AWS zou groeien tot misschien 18% tot 20% van de totale jaarlijkse omzet, naar mijn beste schatting, een stijging van 13,5% als van Q1 2020. AWS en Prime maken van Amazon een niet te stoppen voorraad.

Livongo Health

Als je je afvraagt: ‘Waarom hoor ik de laatste tijd zoveel over dit Livongo Health (NASDAQ: LVGO) -bedrijf?’ het is omdat Livongo echt een kans heeft om de patiëntenzorg voor mensen met veel voorkomende chronische aandoeningen, zoals diabetes, hypertensie en obesitas, radicaal te veranderen.

Wat Livongo Health echt onderscheidt van andere bedrijven op het gebied van medische hulpmiddelen en oplossingen, is het vermogen om bergen gegevens van zijn patiënten te verzamelen en kunstmatige intelligentie te gebruiken om tips en suggesties naar haar leden te sturen om gedragsverandering te stimuleren. Met andere woorden, Livongo gebruikt deze duwtjes om patiënten met chronische aandoeningen te helpen gezonder te leven. Dat is geweldig nieuws, aangezien het voor patiënten de helft van de strijd kan zijn om op de hoogte te blijven van een ziekte als diabetes.

Net als Shopify en Amazon is Livongo geen fundamenteel goedkoop bedrijf met bijna 22 keer de verwachte verkoop van Wall Street in 2020. Maar nogmaals, het draait allemaal om de adresseerbare markt van het bedrijf. Met meer dan 328.000 Diabetes-leden aan het einde van het eerste kwartaal, heeft Livongo niet eens 1% van de 34,2 miljoen diabetici in de Verenigde Staten gevangen, volgens de Centers for Disease Control and Prevention. Voeg bijna 40 miljoen mensen met hypertensie toe, en dat is ongeveer $ 49 miljard aan potentiële abonnementsinkomsten. Voor de context zal het in 2020 bijna $ 300 miljoen opleveren.

Dit brengt me bij een ander belangrijk punt: abonnementen. Aangezien Livongo zijn inkomsten genereert uit abonnementen, zijn de verkoop en de operationele cashflow doorgaans zeer voorspelbaar. Dit zorgt voor een agressieve herinvestering van het platform en zorgt er toch voor dat het bedrijf winst genereert.

Met een enorme adresseerbare markt en Livongo’s oplossingen waarmee leden hun relevante medische informatie kunnen doorgeven aan een huisarts, is het het perfecte gepersonaliseerde medicijnspel en een absoluut niet te stoppen zorg bestand.