De online verkoop is explosief gestegen tijdens de coronaviruspandemie, aangezien consumenten meer proberen thuis te blijven. De online verkoop bij Walmart, Target en Best Buy steeg in het eerste kwartaal met respectievelijk 74%, 141% en 155%. Ondertussen zette de 800-pond gorilla die Amazon is (NASDAQ: AMZN) zijn gestage mars voort en groeide de wereldwijde online verkoop met 24% (het fiscale kwartaal van Amazon eindigt een maand voordat de andere retailers het noemden).
De meeste analisten zijn van mening dat de piek in de e-commerce-activiteit zal aanhouden, waardoor de seculiere verschuiving van winkelen in de winkel naar online winkelen wordt versneld. Nu de digitale handel blijft groeien, is Amazon een grote winnaar, aangezien het de markt domineert. Maar hier zijn drie alternatieve manieren om te investeren in de versnelling in e-commerce.
Bekijk deze afrekenknop
PayPal (NASDAQ: PYPL) heeft een dominante positie in het afrekenproces voor online retailers die niet Amazon heten. PayPal is praktisch essentieel voor kleinere concurrenten om de verkoop te verhogen, aangezien het de 300 miljoen klantaccounts gemakkelijk laat afrekenen.
“Uit ons marktonderzoek blijkt dat de koopbereidheid van de consument met ongeveer 50% toeneemt wanneer PayPal aanwezig is bij het afrekenen”, zei CEO Dan Schulman over de winstoproep van het bedrijf over het eerste kwartaal. “Gemiddeld ervaren verkopers die PayPal accepteren een toename van 60% in conversie van aankopen.”
Het is dan ook geen verrassing dat PayPal een marktaandeel van 30% heeft in Amerikaanse online winkels, reizen en entertainment en media, volgens MoffettNathanson-analist Lisa Ellis. De op één na grootste concurrent voor afrekenknoppen is Amazon, dat een marktaandeel van 5% heeft. En kleinere retailers hebben goede redenen om op hun hoede te zijn om Amazon enig inzicht te geven in hun afrekengegevens van klanten.
PayPal is sterk geaccepteerd tijdens de pandemie. Netto nieuwe actieven bereikten in april nieuwe records en het management zei dat 1 mei de grootste afzonderlijke transactiedag ooit was (vanaf 6 mei). De omzet van Checkout groeide in april met 35%.
U kunt online geen contant geld gebruiken
Als u digitaal winkelt, moet u een soort digitale betaling gebruiken. De twee grootste facilitatoren van digitale betalingen zitten waarschijnlijk in uw portemonnee: Visa (NYSE: V) en Mastercard (NYSE: MA). Hun namen en logo’s staan op de meeste creditcards en betaalpassen, die praktisch noodzakelijk zijn om online te winkelen.
Hoewel beide betalingsnetwerkexploitanten kwetsbaar zijn voor een terugval in het totale winkelen als gevolg van een door het coronavirus veroorzaakte recessie, zou de versnelling in de verschuiving naar e-commerce voor beide bedrijven lucratief moeten zijn. “De realiteit is dat we een veel hoger aandeel krijgen van transacties die naar e-commerce gaan dan we in de face-to-face wereld krijgen,” zei Visa-CEO Al Kelly tijdens de winstoproep van het bedrijf over het tweede kwartaal. Dat is om dezelfde reden dat het ook goed is voor Mastercard – contant geld is geen concurrent.
Er zijn ook kansen voor beide bedrijven om beveiligings- en fraudepreventiesoftware en andere infrastructuur voor e-commerce te verkopen. Beide bedrijven bieden een aantal diensten aan, waaronder CyberSource bij Visa en Simplify bij Mastercard.
Het digitale billboard
Een belangrijke verkeersbron voor online retailers is Facebook (NASDAQ: FB). Het bedrijf is eigenaar van zowel Facebook als Instagram, die het afgelopen jaar allebei stappen hebben ondernomen om meer e-commerce mogelijk te maken. Maar services zoals Checkout en Shops zijn eigenlijk alleen ontworpen om e-commerce-advertenties op hun platform te vergroten.
Volgens analist Justin Post van Bank of America kan ongeveer 20% van de advertentie-inkomsten van Facebook afkomstig zijn van e-commerce-gerelateerde advertenties. Het management rapporteerde stabiliteit in de uitgaven voor e-commerce-advertenties tijdens de winstoproep voor het eerste kwartaal, wat waarschijnlijk een belangrijke bijdrage leverde aan het rapport dat de advertentie-inkomsten zich gedurende de eerste drie weken van april stabiliseerden.
Het is de moeite waard om erop te wijzen dat Amazon een advertentiebedrijf van $ 12 miljard heeft opgebouwd dat bijna volledig gerelateerd is aan e-commerce. En het groeit nog steeds snel. Er is dus een aanzienlijke kans in e-commerce. En hoewel Amazon een bedreiging is in digitale advertenties, is het een grotere bedreiging voor Google van Alphabet dan voor Facebook, omdat Amazon-advertenties over het algemeen zoekgerelateerd zijn zoals Google versus de passieve advertenties in billboard-stijl op Facebook en Instagram.
Volg deze aandelen
Voordat u uitgaat om al deze bedrijven op te kopen, is het belangrijk op te merken dat de markt deze aandelen al hoger heeft geduwd te midden van de versnellende trend. PayPal-aandelen zijn de afgelopen maand met 30% gestegen. Facebook is met 20% gestegen. Visa en Mastercard hebben een meer bescheiden groei doorgemaakt, elk met ongeveer 13,5%. Ze presteerden allemaal aanzienlijk beter dan de S & P 500-index, die slechts 5,5% is gestegen.
Maar de langetermijnverschuiving van retail naar e-commerce zou al deze bedrijven nog lang van dienst moeten zijn. Het is de moeite waard om deze aandelen te volgen en te zoeken naar koopmogelijkheden bij eventuele terugval.