In deze corona periode blijft het een verstandig idee om toch te investeren voor later. Hierbij volgt een lijst van aandelen die zeker de moeite waard zijn.

Fastly: sneller dan een snelheidsoverschrijding

Fastly (NYSE: FSLY) is misschien geen begrip, maar consumenten profiteren van de diensten van het bedrijf zonder het te weten. Zoals de naam al aangeeft, helpt Fastly bedrijven hun internetverkeer te versnellen via het Content Delivery Network (CDN). Het systeem van strategisch geplaatste datacenters van het bedrijf vormt een edge cloud-platform dat de reactietijd en levering van websites, foto’s, video’s en andere informatie van klanten een boost geeft.

Hoewel de gemiddelde website gebruiker misschien niet eens op de hoogte is van de aanwezigheid van Fastly, wint het bedrijf snel een geweldige reputatie bij zowel ontwikkelaars als IT-professionals, waardoor het een enorm concurrentievoordeel heeft. De klantenlijst is een who’s-who van serviceproviders zoals Shopify, Pinterest en The New York Times, om er maar een paar te noemen.

De recente winstresultaten van Fastly geven beleggers een glimp van wat de toekomst in petto kan hebben. Voor het eerste kwartaal behaalde Fastly een omzet die jaar op jaar met 38% groeide. Dit werd gedreven door het aantal klanten dat met 13% groeide, terwijl het op dollar gebaseerde netto-expansiepercentage op 133% kwam, wat aantoont dat bestaande klanten meer uitgeven.

Maar het is de groei van grote zakelijke klanten die de rekeningen echt betaalt, met 22% jaar op jaar en bijna 6% opeenvolgend. De uitgaven van de gemiddelde zakelijke klant stegen met 21% en deze grote bedrijven vertegenwoordigen nu 88% van de totale omzet.

De noodzaak voor snelle verbindingen gaat nergens heen en de behoefte zal waarschijnlijk toenemen naarmate het aantal complexe verbindingen met klanten toeneemt. Schat snel de adresseerbare markt op bijna $ 36 miljard. Gezien de $ 200 miljoen aan inkomsten die het vorig jaar genereerde, heeft Fastly een lange landingsbaan voor groei.

Datadog: deze cloudprovider is geen hond

Het lijdt geen twijfel dat kennis macht is, en naarmate meer en meer bedrijven zich aansluiten bij de cloud computing-revolutie, wordt die zin steeds relevanter. Dat is waar Datadog (NASDAQ: DDOG) om de hoek komt kijken. De platform-as-a-service provider bewaakt de activiteiten in de cloud van een klant en waarschuwt de klant niet alleen voor problemen of problemen die kunnen leiden tot downtime, maar biedt ontwikkelaars ook nuttige analyses die helpen hun cloud computing-activiteiten verbeteren.

Net als Fastly heeft Datadog niet veel naamsbekendheid, maar het dient een even spraakmakende klantenset, waaronder Wayfair, Activision Blizzard en Twitter.

Omdat veel bedrijven hun werknemers naar huis stuurden om op afstand te werken vanwege de pandemie, werd de behoefte aan inzicht in hun cloudactiviteiten nog belangrijker. Datadog was er om de oproep te beantwoorden, een factor die duidelijk zichtbaar was in de resultaten van het eerste kwartaal van het bedrijf. De omzet groeide jaar op jaar met 87% – een versnelling van een stijging van 85% in het vierde kwartaal. Het bedrijf behaalde ook een eerste winst, een zeldzaamheid voor zo’n jong, snelgroeiend bedrijf.

De resultaten werden hoger gedreven door een groeiend aantal klanten met een jaarlijks terugkerende omzet (ARR) van $ 100.000 of meer, die met 89% groeide. Datadog bleef ook zijn relaties met bestaande klanten uitbreiden, waardoor ze hun uitgaven in de loop van de tijd verhoogden, en leverden voor het 11e opeenvolgende kwartaal een retentiegraad op basis van dollars boven de 130%.

Het bedrijf van Datadog bloeide al vóór de pandemie, maar de behoefte aan werken op afstand heeft de huidige resultaten en het toekomstige potentieel van de onderneming enorm verbeterd.

Twilio: het woord verspreiden

Ons trio van bedrijven met een lage naamsbekendheid invullen is Twilio (NYSE: TWLO), dat ontwikkelaars de bouwstenen biedt om bedrijven te helpen communicatietools in te bedden
in hun klantgerichte apps. Het bedrijf biedt kennis achter de schermen om oproepen, sms-berichten en video te verwerken, en biedt een groot aantal meldings- en authenticatiediensten.

Hoewel dat misschien verwarrend klinkt, is het eigenlijk heel simpel. De realtime waarschuwing van uw Uber-chauffeur, de orderbevestiging over uw onlangs aangeschafte Dell computer of de sms met uw favoriete restaurant via Yelp worden allemaal mogelijk gemaakt door het Twilio-platform.

Met het begin van de COVID-19-pandemie werd al snel duidelijk dat elk bedrijf de mogelijkheid nodig had om te communiceren met klanten waar ze woonden – wat recht in het stuurhuis van Twilio speelde – en dat bleek uit de recente resultaten van het bedrijf.

In het eerste kwartaal groeide Twilio jaar-op-jaar met 57%, bovenop een groei van 75% in 2019. Het vermogen van het bedrijf om nieuwe accounts toe te voegen met gebruikmaking van zijn bestaande klantenbestand was duidelijk. Twilio’s actieve klantenaccounts groeiden jaar op jaar met 23%, terwijl de netto-expansie in dollars versnelde tot 143%, tegenover 124% in het vierde kwartaal.

Tijdens een telefonische vergadering om de resultaten te bespreken, gaf CEO Jeff Lawson investeerders nog meer reden om bullish te zijn. “Ons platform biedt drie dingen die de wereld op dit moment nodig heeft: digitale betrokkenheid, flexibele software en cloud-schaal”, zei hij.

Het management schat dat de adresseerbare markt van het bedrijf ongeveer $ 40 miljard is, ver verwijderd van de $ 1 miljard die het in 2019 heeft gegenereerd, dus de sky is the limit voor Twilio.