Elk van deze toonaangevende bedrijven heeft sterke wind mee die met een uitstekende groei op lange termijn zou moeten lonen.

In de afgelopen maand heeft de aandelenmarkt ongeveer de helft van de recordverliezende verliezen die het leed tijdens de historische daling van de bearmarkt in het eerste kwartaal, terugverdiend. Door die opleving vragen veel beleggers zich af of ze de boot hebben gemist en of de beste winsten al zijn behaald.

Het is belangrijk om te onthouden dat bodemvoeding en kopen tijdens marktdalingen niet de enige manier is om te profiteren van beleggen. Het vinden van sterke bedrijven met duidelijke voordelen en nog sterkere groeivooruitzichten en erin investeren voor de lange termijn is een beproefde methode om lucratieve rendementen te genereren.

Ervan uitgaande dat u een voldoende noodfonds heeft opgebouwd en $ 5.000 (of minder) aan besteedbaar geld dat u de komende drie tot vijf jaar niet nodig zult hebben, zijn hier vijf bedrijven die u het komende decennium een ​​klein fortuin kunnen opleveren .

De Trade Desk

Het bedrijfsmodel van de reclame-industrie bevindt zich midden in een paradigmaverschuiving. Wat voorheen werd bereikt door persoonlijke vergaderingen en telefonische onderhandelingen, wordt nu afgehandeld met behulp van snelle computerprogramma’s en algoritmen, en The Trade Desk (NASDAQ: TTD) loopt voorop in die transformatie.

Terwijl de industrie al geruime tijd op weg is naar digitale reclame, vertegenwoordigt programmatische reclame een klein maar groeiend deel van die trend. De Trade Desk heeft een geavanceerd platform ontwikkeld dat elke seconde 9 miljoen advertentievertoningen en biljoenen permutaties kan doorzoeken om elke advertentie te matchen met de juiste consument.

De advertentie-inkomsten van het bedrijf stegen in 2019 met 39%, bijna 10 keer de gemiddelde winst van 4% in de advertentie-industrie – een weerspiegeling van het feit dat The Trade Desk een aanzienlijk marktaandeel steelt van zijn rivalen. Eenmaal aan boord verlaten klanten het zelden, zoals blijkt uit het klantbehoudpercentage, dat gedurende 24 opeenvolgende kwartalen boven 95% is gebleven.

De multichannel-aanpak van de Trade Desk is enorm succesvol geweest, waarbij enkele van de nieuwste kansen van het bedrijf de grootste winst hebben opgeleverd. De audio-inkomsten stegen met 185% in 2019, terwijl verbonden tv met 137% groeide. Het leverde ook indrukwekkende resultaten op van in-app en mobiele video, die respectievelijk met 67% en 50% groeiden.

Deze cijfers illustreren hoe The Trade Desk een enorme kans aanboort die het komende decennium een ​​indrukwekkende groei moet opleveren.

Microsoft

bedrijfssoftware en nog veel meer
Een aantal van dezelfde dingen die Microsoft (NASDAQ: MSFT) de komende tien jaar op zo’n aantrekkelijke kans doen lijken, helpt het bedrijf ook enigszins te isoleren van de huidige uitdagingen.

De meeste bedrijven die daartoe in staat waren, zijn overgestapt naar werken op afstand, wat betekent dat miljoenen werknemers vanuit huis inloggen op de systemen van hun bedrijf. Dit speelt in op een aantal sterke punten van Microsoft. Commerciële producten zoals Office 365 (nu Microsoft 365 genoemd) en Dynamics 365 zijn nog steeds een essentieel onderdeel van het dagelijkse zakenleven, terwijl de cloud computing-infrastructuur die het biedt via Azure nog nooit zo belangrijk is geweest. Zelfs het personal computing-segment van het bedrijf zal niet onnodig lijden onder de impact van de pandemie, hoewel het belangrijk is op te merken dat Microsoft niet verwacht dat het segment de eerder uitgegeven richtlijnen zal halen vanwege beperkingen in de toeleveringsketen.

Azure kende al een snelle acceptatie, een stijging van 62% op jaarbasis in het meest recent gerapporteerde kwartaal. Dat is een versnelling van 59% groei in het fiscale Q1 2020 (dat eindigde op 30 september) en is daarmee een van de grootste groeimotoren van Microsoft. De voortdurende verschuiving naar cloud computing biedt het bedrijf een sterke startbaan voor de toekomst en de trend is waarschijnlijk versneld als gevolg van de pandemie.

In het boekjaar 2019 stegen de inkomsten van Microsoft met 14% op jaarbasis, terwijl de aangepaste winst per aandeel met 22% groeide, wat bijzonder indrukwekkend is gezien de marktkapitalisatie van het bedrijf met $ 1,3 biljoen.

Netflix

De toekomst wordt gestreamd
Een groot deel van de zakenwereld is aan het wankelen door de impact van de lopende bestellingen ter plaatse, maar Netflix (NASDAQ: NFLX) is een van de weinige bedrijven die perfect gepositioneerd is om de massa’s thuis te bedienen. De trends van het doorknippen van kabels en het gebruik van streaming versnelden al vóór de pandemie. De enorme bibliotheek met originele en gelicentieerde inhoud van Netflix heeft mensen de broodnodige onderbreking gegeven, aangezien restaurants, bioscopen, sportevenementen en andere bezigheden momenteel niet beschikbaar zijn. En dat heeft het tegen een redelijke prijs gedaan voor onbeperkt entertainment.

De resultaten van Netflix over het eerste kwartaal toonden een dramatische toename van het aantal abonnees sinds de pandemie begon. Het groeipercentage van abonnees steeg jaar op jaar met 23% omdat het 15,77 miljoen netto nieuwe abonnees toevoegde, meer dan het dubbele van de voorspelling van het bedrijf van 7 miljoen. Dit bracht het totale aantal abonnees op bijna 183 miljoen, waardoor de concurrentie kleiner werd. Hoewel het management waarschuwde dat de huidige golf in de toekomst een tragere groei zou kunnen betekenen, was Netflix voor het kwartaal positief over de vrije kasstroom (FCF), iets dat drie maanden geleden ondenkbaar zou zijn geweest.

Netflix verwacht nu dat FCF voor het jaar een negatieve $ 1 miljard zal zijn, een enorme verbetering ten opzichte van de eerdere schatting van negatieve $ 2,5 miljard. Deze ontwikkelingen zullen de dag bespoedigen waarop het bedrijf niet langer afhankelijk is van schulden om de groei van zijn enorme inhoudsbibliotheek te financieren, wat ook zal helpen de stijgende winsten te versterken.

Shopify

Kleine bedrijven in staat stellen om online te gaan
Nu honderden miljoenen mensen te horen kregen dat ze hun huis niet moesten verlaten, behalve als het absoluut noodzakelijk was, verloren veel kleine winkels grote delen van hun bedrijf. Een reactie op dat plotselinge verlies van inloopverkeer was de versnelde acceptatie van e-commerce door kleine en middelgrote bedrijven.

Dat is waar Shopify (NYSE: SHOP) binnenkomt.

Het bedrijf biedt verkopers alle tools die nodig zijn om hun bedrijf online te krijgen – van het bouwen en onderhouden van een website tot het regelen van verzending, het accepteren van betalingen en het volgen van facturen.

Veel investeerders waren van mening dat Shopify zou worden gehinderd door de recessie, maar het tegendeel bleek waar te zijn. Chief Technology Officer Jean-Michel Lemieux, vertelde vorige week dat de zaken in een stroomversnelling kwamen en zei dat het bedrijf “elke dag verkeer op Black Friday-niveau afhandelde”. Door handelaren een manier te bieden om deel te nemen aan de harde zet naar online winkelen, helpt Shopify zijn eigen succes veilig te stellen.

Voor de e-commerce dienstverlener ging het al goed. De omzet groeide met 47% in 2019, terwijl de abonnementsinkomsten met 38% groeiden en de maandelijks terugkerende inkomsten nu 40% van het totaal uitmaken.

Shopify blijft haar activiteiten uitbreiden – vooral op internationale markten – en ziet momenteel af van winstgevendheid om te investeren in haar groei. Dit zal waarschijnlijk de komende tien jaar leiden tot aanhoudend succes.

Amazon

De acceptatie van e-commerce versnellen
Amazon (NASDAQ: AMZN) is een ander bedrijf waar consumenten in recordaantallen naar toe zijn gegaan om het voedsel en andere consumentenbenodigdheden te krijgen die ze nodig hadden om de pandemie thuis te bestrijden. Maar zelfs de enorme logistieke en afhandelingsactiviteiten van het bedrijf moesten worden versterkt om de Hercules-taak aan te kunnen. Amazon haalde de afgelopen weken twee keer een enorm aantal aanwervingen uit, waarbij hij eerst een ongekende vraag ontving. Eerst voegde hij 100.000 arbeiders toe aan het magazijn en de leveringsactiviteiten en zocht vervolgens nog eens 75.000 potentiële medewerkers.

Het zijn niet alleen de e-commerce-activiteiten van het bedrijf die steeds vaker worden gebruikt. Velen melden zich aan voor Amazon Prime, niet alleen voor de versnelde verzending, maar ook voor de streaming video- en muziekservices. Amazon Web Services (AWS), de cloud computing-operatie van het bedrijf, zal waarschijnlijk ook een boost zien, aangezien bedrijven hulp zoeken bij het navigeren door de nieuwe norm van werken met externe werknemers.

Amazon was al vóór de pandemie de wereldleider op het gebied van e-commerce en heeft zijn leiderspositie waarschijnlijk versterkt. De omzet groeide in 2019 met 20%, wat des te indrukwekkender is, aangezien de totale netto-omzet vorig jaar is gestegen tot meer dan $ 280 miljard. Dit hielp de bottom line met 15% te verhogen, zelfs toen het bedrijf zwaar investeerde in zijn eendaagse verzendinitiatief.

AWS is nog steeds de meest lucratieve groeimogelijkheid van het bedrijf, aangezien het de onbetwiste leider is in de snelgroeiende cloud computing-industrie. Het segment produceert een flinke operationele marge van 26% en een overvloed aan contanten die Amazon kan gebruiken om zijn andere groei-initiatieven te financieren.

Samengevat…


Beleggers hebben mogelijk een thema ontdekt dat door deze vijf bedrijven loopt. Elk speelt in op een of meer van de populairste technologie- en groeitrends: e-commerce, programmatic advertising, cloud computing en streaming video. Bovendien zijn ze allemaal leiders in hun respectievelijke bedrijfstakken en blijven ze indrukwekkende groei genereren, zelfs ondanks zware concurrentie.

Daarom kan investeren in deze categorieleiders u de komende tien jaar een fortuin opleveren.